Activitats d'aula

Actitivitats des de l’Aula

  • Per Primària

  • Per Secundària


Primària:

1- Fer un projecte d’estudi del teatre (trieu un títol ben atractiu).

- L’estudi del teatre del vostre poble o un teatre de la ciutat de Manresa – a escollir.-

o Buscar informació de l’edifici: quan es va construir/Inaugurar?

o Quines activitats s’hi fan? : teatre, cinema, concerts de música,xerrades, assajos…

o Busquem fotografies: Potser els vostres familiars tenen fotos del teatre i /o cinema del poble … Recolliu-les, anoteu les anècdotes i/o vivències que us expliquin, l’activitat que es veu a la fotografia, anoteu els noms de les persones, l’obra que es representa, quan va passar...

Feu-ne una presentació a la classe, explicant el contingut, anècdotes.

Recolliu aquesta informació en format digital

o Coneixeu persones del poble o veïns que hagin fet teatre? Feu entrevistes personals i demaneu si guarden fotos.

2- També podeu fer treballs des de diferents àrees:

- Fer representacions de teatre de petites escenificacions (ho poden preparar i fer els mateixos alumnes)

- Trieu un conte per fer representacions amb ombres xineses , utilitzant un llençol i un focus; o un teatrí de titelles,

- Treballar el vocabulari de les parts d’un teatre (adaptat al nivel),

- Treballem els oficis lligats al teatre: Actors, directors, escenògraf, tècnic de llum i/o só, autor de teatre

- Treballem com es prepara una obra de teatre a partir d’un text.


SECUNDÀRIA: Instituts de Secundària (ESO; Batxillerats, FP)

Als centres d’Ensenyaments de secundària us proposem fer descobrir el món del teatre, els cinemes i les arts escèniques .

Un treball d’aquestes característiques es pot dur a terme en espais, àmbits, i temps ben diversos:

Ø un projecte per un grup de secundària.

Ø un estudi de recerca per alumnes de 4t d’ESO i o de 2n de Batxillerat. Des de la branca d’humanitats, tecnologia, empresa….

Ø un treball de diferents branques de Formació professional: Fusteria, Animació sociocultural.

1- Fer un projecte d’estudi del teatre (trieu un títol ben atractiu).

L’estudi del teatre del vostre poble o un teatre de la ciutat de Manresa – a escollir.-

o bé tots els espais escènics del vostre poble. Del qual hauríeu de buscar informació sobre:

o L’edifici: quan es va construir/Innaugurar?

o Quines activitats s’hi fan? : teatre, cinema, concerts de música…

o Busquem fotografies: Potser els vostres familiars tenen fotos del teatre i /o cinema del poble … Recolliu-les, anoteu les anècdotes i/o vivències que us expliquin, l’activitat que es veu a la fotografia, anoteu els noms de les persones, l’obra que es representa, quan va passar...

Feu-ne una presentació a la classe, explicant el contingut, anècdotes.

Recolliu aquesta informació en format digital

o Coneixeu persones del poble o veïns que hagin fet teatre? Feu entrevistes personals i demaneu si guarden fotos.

Caldria aprendre a:

  • Saber fer l’estructura del treball: fer l’esquema del treball

  • Fer-se un pla de treball que inclogui: temps per a l’organització del treball, temps de recerca d’informació, temps per a la redacció, temps per a l’exposició pública i/o presentació.

  • Organitzar la informació escrita i gràfica (fotos,cartells,...)

  • Saber utilitzar eines informàtiques.

  • Pensar el producte final: Material per a la web, però també di es fa una presentació, una exposició a la classe, al centre, una xerrada a la ràdio del poble,