Actitivitats des de l’Aula
Per Primària
Per Secundària
Primària:
1- Fer un projecte d’estudi del teatre (trieu un títol ben atractiu).
- L’estudi del teatre del vostre poble o un teatre de la ciutat de Manresa – a escollir.-
o Buscar informació de l’edifici: quan es va construir/Inaugurar?
o Quines activitats s’hi fan? : teatre, cinema, concerts de música,xerrades, assajos…
o Busquem fotografies: Potser els vostres familiars tenen fotos del teatre i /o cinema del poble … Recolliu-les, anoteu les anècdotes i/o vivències que us expliquin, l’activitat que es veu a la fotografia, anoteu els noms de les persones, l’obra que es representa, quan va passar...
Feu-ne una presentació a la classe, explicant el contingut, anècdotes.
Recolliu aquesta informació en format digital
o Coneixeu persones del poble o veïns que hagin fet teatre? Feu entrevistes personals i demaneu si guarden fotos.
2- També podeu fer treballs des de diferents àrees:
- Fer representacions de teatre de petites escenificacions (ho poden preparar i fer els mateixos alumnes)
- Trieu un conte per fer representacions amb ombres xineses , utilitzant un llençol i un focus; o un teatrí de titelles,
- Treballar el vocabulari de les parts d’un teatre (adaptat al nivel),
- Treballem els oficis lligats al teatre: Actors, directors, escenògraf, tècnic de llum i/o só, autor de teatre
- Treballem com es prepara una obra de teatre a partir d’un text.
SECUNDÀRIA: Instituts de Secundària (ESO; Batxillerats, FP)
Als centres d’Ensenyaments de secundària us proposem fer descobrir el món del teatre, els cinemes i les arts escèniques .
Un treball d’aquestes característiques es pot dur a terme en espais, àmbits, i temps ben diversos:
Ø un projecte per un grup de secundària.
Ø un estudi de recerca per alumnes de 4t d’ESO i o de 2n de Batxillerat. Des de la branca d’humanitats, tecnologia, empresa….
Ø un treball de diferents branques de Formació professional: Fusteria, Animació sociocultural.
1- Fer un projecte d’estudi del teatre (trieu un títol ben atractiu).
L’estudi del teatre del vostre poble o un teatre de la ciutat de Manresa – a escollir.-
o bé tots els espais escènics del vostre poble. Del qual hauríeu de buscar informació sobre:
o L’edifici: quan es va construir/Innaugurar?
o Quines activitats s’hi fan? : teatre, cinema, concerts de música…
o Busquem fotografies: Potser els vostres familiars tenen fotos del teatre i /o cinema del poble … Recolliu-les, anoteu les anècdotes i/o vivències que us expliquin, l’activitat que es veu a la fotografia, anoteu els noms de les persones, l’obra que es representa, quan va passar...
Feu-ne una presentació a la classe, explicant el contingut, anècdotes.
Recolliu aquesta informació en format digital
o Coneixeu persones del poble o veïns que hagin fet teatre? Feu entrevistes personals i demaneu si guarden fotos.
Caldria aprendre a:
Saber fer l’estructura del treball: fer l’esquema del treball
Fer-se un pla de treball que inclogui: temps per a l’organització del treball, temps de recerca d’informació, temps per a la redacció, temps per a l’exposició pública i/o presentació.
Organitzar la informació escrita i gràfica (fotos,cartells,...)
Saber utilitzar eines informàtiques.
Pensar el producte final: Material per a la web, però també di es fa una presentació, una exposició a la classe, al centre, una xerrada a la ràdio del poble,